مذهبی
سلام به وب من خوش آمدید.
دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, :: 20:34 ::  نويسنده : سعید

محمد بن سليمان ديلمى (گيلانى) مى گويد:
روزى خدمت امام جعفر صادق (عليه السلام) شرفياب شدم و عرض كردم: پدرم براى من نقل كرد: مردى به نام ((نوشجان)) به او گفت: وقتى اسبان عرب به قادسيه تاختند، و يزدگرد از وضع رستم فرخ زاد و تسليم شدن او آگاه شد، گمان كرد كه رستم و تمام لشكر كشته شده اند. در اى حال پيكى از راه رسيد و گفت: چگونه در جنگ قادسيه پنج هزار تن كشته شده ايد؟
يزدگرد در حالى كه خود و اهل بيتش را براى فرار آماده مى كرد در مقابل در ايوان كاخ خويش ايستاد و گفت: خداحافظ اى كاخ! من اكنون تو را ترك مى كنم اما روزى من، يا مردى از نسل من، كه زمان آن نزديك نيست، و موقع آن فرا نرسيده، به سوى تو باز خواهيم گشت.
اكنون بفرماييد: منظور يزدگرد از ((مردى از نسل من)) كيست؟
حضرت فرمود: او صاحب شما حضرت قائم (عليه السلام) است كه به امر خداوند قيام خواهد نمود. او ششمين فرزند از نسل من است و از طرف مادر (بى بى شهر بانو) فرزند يزدگرد است!

جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 17:40 ::  نويسنده : سعید
شخصی به پیامبر صلی الله علیه و اله عرض کرد: مرا راهنمایی کن!
پیامبر صلی الله علیه و اله فرمودند: زبان خود را کنترل کن.
بار دیگر آن شخص گفت: مرا راهنمایی کن!
پیامبر صلی الله علیه و اله همان جواب را بیان فرمودند.
بار سوم تقاضای راهنمایی کرد.
پیامبر صلی الله علیه و اله باز هم به او فرمودند: زبانت را کنترل کن.
عرض کرد: آیا این مسئله آنچنان مهم است که در هر سه بار مرا به آن توصیه فرمودی؟
پیامبر صلی الله علیه و اله فرمودند: وای بر تو! آیا جز آثار زبان، انسان را با صورت درون شعله های دوزخ می افکند؟!



ادامه مطلب ...
جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 17:7 ::  نويسنده : سعید

» آيا خوف از قتل و بيم از كشته شدن مي‎ تواند يكي از موجبات غيبت امام زمان(عج) باشد؟ و آيا با بقاء غيبت ارتباطي دارد؟

 

 

بله، بيم از قتل و نداشتن تأمين جاني مي‎تواند سبب غيبت شده باشد و اين مطلب از مراجعه به كتابهاي مورد اعتماد و تواريخ و احاديث معلوم مي‎شود.

 زيرا بني عباس به ملاحظه آنكه شنيده بودند و مي‎دانستند در خاندان پيغمبر و از فرزندان علي و فاطمه (عليهما السلام) شخصيتي پيدا خواهد شد كه حكومت جباران و مستبدان به دست او بر چيده مي‎شود و آن كس فرزند حضرت امام حسن عسكري(ع) است، در مقام كشتن او برآمدند و همانطور كه فرعون نسبت به حضرت موسي(ع) رفتار كرد براي آنكه از ولادت آن حضرت مطلع شوند نخست جاسوسان و كارآگاهان گماشتند؛ و بعد هم خواستند شخص او را بيابند و دستگير سازند، ولي خدا آن حضرت را حفظ كرد و دشمنان او را نا اميد ساخت و بر حسب ظاهر نيز جنگ هاي داخلي بزرگ و ابتلاي بني عباس به شورش و انقلاب «صاحب الزنج» آنها را از تعقيب اين موضوع بازداشت، چنانچه كليني و شيخ طوسي در كتاب «كافي» و «غيبت» به سند خود از زراره روايت كرده‎ اند كه گفت: شنيدم حضرت صادق(ع) فرمود:


      براي قائم(ع) پيش از آنكه قيام فرمايد غيبتي است، عرض كردم: براي چه؟



ادامه مطلب ...
جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 17:2 ::  نويسنده : سعید

» سـبـب غـيـبـت امام زمان ( عليه السلام ) چيست ؟ او چگونه اين همه عمر مى كند ؟ فايده غيبت او چيست ؟ و چرا در اين زمان كه دنيا پر از ظلم شده ظهور نمى كند ؟

 

 

شـكى نيست كه وجود امام در هر عصرى ضرورى است و زمين هرگز خالى از حجت نمى ماند ,و چون انسان بيهوده آفريده نشده , بلكه تكاليفى به عهده او گذارده اند كه سعادت او در آخرت در گرو همين تكاليف است , بايد در پى آموختن تكاليف خود از حجت خدا كه نماينده و سفير خدا و واسطه بين خدا و بندگان مى باشد اخذ كند .

پس اگر كسى معتقد به امام و حجت خدا باشد ديگر نبايد سوال كند كه چرا او غائب است و ظهور نـمـى كـنـد ;و چون در اينگونه امور اسرارى نهفته است كه ما قدرت دستيابى به آنها رانداريم , و حتى موسى عليه السلام كه نبى و كليم اللّه بود اسرارى كه در كارهاى حضرت خضر ( مانند سوراخ كـردن كـشـتى , كشتن يك جوان , ترميم يك ديوار ) بودنفهميد و لب به اعتراض گشود , تا چه رسد به ما كه به قول شافعى هر چه در علم پيشرفت مى كنيم مى فهميم كه جهل ما بيشتر است .



ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 آذر 1391برچسب:, :: 22:7 ::  نويسنده : سعید


حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
( صفات الشيعه ص 8 )

 

"کهیعص" ؛ "کاف" اسم کربلا و "ها" رمز شهادت عترت طاهره است و "یا" نام یزید قاتل حسین و "عین" اشاره به عطش و "صاد" نشان صبر او است.
ششم محرم الحرام بنابر روایات معتبر سالروز شهادت حضرت یحیی بن زکریا است؛ پیامبری که همانند سید و سالار شهیدان سر از تن وی جدا کردند و بر اساس آیات قرآن زندگی ایشان شباهت زیادی به زندگی پسرخاله وی حضرت عیسی (ع) دارد.

زندگی نامه اجمالی حضرت یحیی(ع)

حضرت زکریا(ع)با بانویی به نام ایشاع (یا حنانه) خاله حضرت مریم(ع)ازدواج كرد. سالها گذشت و هر دو به سن پیری رسیدند ولی دارای فرزند نشدند. سرانجام زكریا(ع)در كنار محراب مریم(ع)غذاها و میوه‎های بهشتی دید، دریافت كه باید امیدوار به خدا بود، با این كه ۱۲۰ سال از عمرش گذشته بود و همسرش ۹۸ سال داشت، ازدرگاه خداوند تقاضای داشتن فرزند كرد. سرانجام فرشتگان به اوبشارت دادند كه خداوند پسری به نام یحیی(ع)به تو عطا خواهد كرد، و چنین نامی تاكنون كسی نداشته است.



ادامه مطلب ...
جمعه 19 آبان 1391برچسب:, :: 15:59 ::  نويسنده : سعید

كاش از لطف شبی یاد ز ما می‌كردی

یاد از عاشق افتاده ز پا می‌كردی

كاش بیمار فراقت كه ز پا افتاده

با نگاه ملكوتی تو دوا می‌كردی

كاش می‌آمدی با یك نظر ای نخل امید

گره از كار من زار تو وا می‌كردی

كاش یك شب تو برای فرجت مالك من

با دل سوخته خویش دعا می‌كردی

همچو باران به سر شیعه بلا می‌بارد

كاش می‌آمدی و دفع بلا می‌كردی

پرچم ظلم برافراشته شد در همه جا

كاش تو پرچمی از عدل بپا می‌كردی

كاش یك روز رضایی ز وفا

مهدی فاطمه از خود تو رضا می‌كردی

"سید عبدالحسین رضایی نیشابوری"

«بشتابيد؛ بشتابيد براي يافتن وسيله اي تا گناهان شما آمرزيده شود و به آمرزش پروردگار خويش دست يابيد، و بشتابيد براي رسيدن به بهشت پهناوري که وسعت آنها به مقدار صفحات آسمان و زمين است. اين بهشت پهناور، براي اهل تقوا آماده شده است؛ آنهاي که از مخالفت با خداوند، دوري مي کنند.»

اين، پيام صريح خداوند است براي پويندگان راه حق.

جايگاه مؤمنان کجاست؟

بهشت جاويدان.




ادامه مطلب ...
دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 18:4 ::  نويسنده : سعید

تذکر اکید مراجع بزرگوار تقلید نسبت به حل مشکلات اقتصادى و فرهنگى

به یقین نظام جمهورى اسلامى از چنان استحکامى برخوردار است که این امور آن را متزلزل نمى‌سازد ولى مردمى که صدها هزار شهید و جانباز و آزاده  تقدیم داشته‌اند، انتظار دارند که مسئولین آنها، در برابر این مشکلات حداکثر تلاش و کوشش را به خرج دهند

در پى مراجعات مکرّر مردم با ایمان کشور از نقاط دور و نزدیک به دفتر مراجع عظام تقلید، درباره مشکلات اقتصادى مخصوصآ مسأله گرانى شدید و طاقت‌فرسا که قشر مستضعف جامعه را هدف قرار داده است، و نیز مشکلات اخلاقى و فرهنگى که چهره نظام اسلامى را دگرگون مى‌کند جمعى از مراجع بزرگ تقلید (حضرات آیات عظام: صافى گلپایگانى، مکارم شیرازى و شبیرى زنجانى) در جلسه مشترکى شرکت کرده و درباره هر دو موضوع به مشورت نشستند و پس از گفتگو و بررسى اوضاع کشور لازم دیدند که به سبب حاد بودن هر دو موضوع پیام و صداى مردم شریف را به سمع مسئولین محترم برسانند و از همه مقامات بخواهند که به شرایط حساس کشور و منطقه و جهان توجه نموده و با استفاده از نظرات آگاهان در هر زمینه به اصلاح امور اقتصادى و مبارزه با گرانى و تورم و بیکارى و صیانت از اخلاق و فرهنگ اسلامى و مخصوصآ مسأله حجاب و عفاف بپردازند. به یقین نظام جمهورى اسلامى از چنان استحکامى برخوردار است که این امور آن را متزلزل نمى‌سازد ولى مردمى که آن همه جانفشانى در راه آن کرده و صدها هزار شهید و جانباز و آزاده تقدیم داشته‌اند، انتظار دارند که مسئولین آنها، در برابر این مشکلات طاقت‌فرسا حداکثر تلاش و کوشش را به خرج دهند تا با تدبیر و برنامه صحیح آثار سوء تحریم‌هاى دشمن را برطرف سازند و هیچ فرصتى را از دست ندهند و اختلاف سلیقه‌ها هرگز نمى‌تواند بهانه‌اى براى عدم همکارى در حل این معضلات باشد، و بدانند اگر عزم و اراده قوى و نیت‌هاى خالص باشد خداوند متعال نیز کمک خواهد نمود. (إِنْ تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ).

دفاتر مراجع عظام :
صافى گلپایگانى، مکارم شیرازى و شبیرى زنجانى
1391/07/21

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان